نفرات دوم و سوم بخش نمایش معرفی شدند
نفرات دوم و سوم
آثار نمایش
الف) تولید نمایش صحنهای- کودک و نوجوان:
- جایزه رتبه سوم در بخش(نمایش صحنهای- کودک و نوجوان) برای اثر دنیای نقاشی تعلق می گیرد به حوزه هنری آذربایجان غربی
جایزه رتبه دوم در بخش(نمایش صحنهای- کودک و نوجوان) برای اثر خاله سوسکه کجا میری؟ تعلق می گیرد به حوزه هنری زنجان
ب) تولید نمایش صحنهای- بزرگسال:
- جایزه رتبه سوم در بخش(نمایش صحنهای- بزرگسال) برای اثر نوف تعلق می گیرد به حوزه هنری استان بوشهر
- جایزه رتبه دوم در بخش(نمایش صحنهای- بزرگسال) برای اثر باغ آتش تعلق می گیرد به حوزه هنری استان لرستان
ج) تولید نمایش صحنهای- سنتی آئینی:
- جایزه رتبه سوم در بخش (نمایش صحنهای- سنتی آئینی) برای اثر چریکهی واران تعلق می گیرد به حوزه هنری استان کرمانشاه
- جایزه رتبه سوم در بخش (نمایش صحنهای- سنتی آئینی) برای اثر هامون، هامون است تعلق می گیرد به حوزه هنری استان سیستان و بلوچستان
- جایزه رتبه دوم در بخش (نمایش صحنهای- سنتی آئینی) برای اثر تعزیه کاروان شهادت تعلق می گیرد به حوزه هنری استان بوشهر
ج) تولید نمایش خیابانی:
- جایزه رتبه سوم در بخش (نمایش خیابانی) برای اثر مگه دستفروشی عیبه؟ تعلق می گیرد به حوزه هنری استان لرستان
- جایزه رتبه دوم در بخش (نمایش خیابانی) برای اثر چیزی شبیه توهم تعلق می گیرد به حوزه هنری استان خوزستان
ج) تولید تله تئاتر:
- جایزه رتبه سوم در بخش (تله تئاتر) برای اثر ماه معصوم تعلق می گیرد به حوزه هنری استان قم
- جایزه رتبه دوم در بخش (تله تئاتر) برای اثر مجلس نامه طوبی تعلق می گیرد به حوزه هنری استان لرستان
یادداشت روز
وجود دبیرخانه دائمی جشنواره تولیدات مراکز استانی ضروری است
برای برپایی کیفیتر جشنواره صرفا تعداد شمارگان آن، ارتقای کیفی به جشنواره نمیدهد، بلکه در جهت پیشرفت دوره به دوره آن، باید دبیرخانهای مرکزی بهصورت دائمی تشکیل و در فاصله برپایی دورههای مختلف جشنواره بهطور فعالتری عمل کنند. تشکیل دبیرخانه دائمی و برگزاری کارگاههای توجیهی ویژه هنرمندان موجب برقراری ارتباط مستحکم بین هنرمندان با جشنواره و تبیین اهداف برای آنان میشود تا با توجیه درست بتوانند آثاری متناسب با اهداف جشنواره تولید و از ارسال آثار آرشیوی پرهیز کنند.
بسیاری از از آثار راهیافته به چنین جشنوارههایی معمولا آرشیوی بوده و بعضی از آنها به جشنوارههای مختلف راه یافتهاند، درحالی که میتوان با ایجاد دبیرخانه دائمی و فعال به سیاستگذاری و توجیه هنرمندان پرداخته و تولیدات فاخری متناسب با موضوع و اهداف برگزارکنندگان جشنواره اقدام کرد. هدف از برپایی این جشنوارهها کمک به ارتقای سطح خلاقیت و اندیشه هنرمندان جوان است تا بتوانند با خلق آثار محکم و متناسب با موضوع جشنواره، هنرآفرینی کنند. تداوم جشنواره باعث ایجاد انگیزه بیشتر در جامعه جوان هنرمندان خواهد شد و آنان را وادار میکند که به موضوعات مطرح شده در جشنواره عمیقتر فکر کنند و از نگاه هنری اثر خلق کنند.
تناسب آثار با ماموریتهای محوری حوزه هنری از جمله دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، خانواده و بیداری اسلامی از مهمترین ملاکها در این زمینه است. این آثار متناسب با این سیاستها و از بعد مسائل فنی، هنری و زیباییشناسی ارزیابی و داوری میشوند. قزوین از دیرباز در زمینه هنرهای تجسمی از جایگاه ممتازی برخوردار بوده است و بهواسطه همین ویژگی برجسته، شایستگی و استحقاق این را دارد که دبیرخانه بخش تجسمی تولیدات مراکز استانها را از صفر تا صد بر عهده داشته باشد.
کشف استعدادهای جوان و هدایت آنها مهمترین رسالت جشنوارههای هنری است. اگر برپایی این جشنوارهها صرفا برای برگزاری باشد، بیشتر بهمنزله یک کار نمایشی است، اما اگر بهصورت کیفیتر و دائمیتر باشد، میتوان استعدادهای زیادی را در تمام حوزههای مختلف شناسایی و به رشد کمی و کیفی آنها کمک کرد.
تولیدات مراکز استان
- راه یابی 50 اثر تجسمی از قزوین به چهارمین جشنواره آثار و تولیدات
- حضور فعال هنرمندان رشته خوشنویسی حوزه هنری استان اصفهان در جشنواره تولیدات
- حضور دو نقاش مشهدی در جشنواره تولیدات استاني
- راهیابی آثار هنرمندان خوشنویس حوزه هنری خراسان رضوی به جشنواره تولیدات
- حضور 55 اثر از آثار هنرمندان حوزه هنری خراسان رضوی در بخش تجسمی جشنواره تولیدات
مصاحبه و گفتگو
- تولیدات دفاتر ادبیات پایداری منبع الهامی برای آفرینشهای هنری در رشتههای دیگر
- همّ و غمّ حوزههنری رونقبخشیدن به تولید است
- ادبیات پایداری، تاریخ پیش روی ما را تغذیه میکند
- آثار تولید شده در جشنواره تولیدات منطبق با سیاستهای حوزه هنری باشد
- ارزیابی و انتقاد از آثار باعث رشد و تولید بهتر آن خواهد شد


